DÜZCE’DE KEYİFLİ BİR GÜN

Ellerim ayaklarım titriyor. Uzun zamandır yapmadığım, yapmak için yanıp tutuştuğum ama delice korktuğum aktivite için gün bugün. Yaklaşık iki sene at bindim, bunun yaklaşık 8 ayını lisanslı olarak geçirdim. Engel atladım, arazilere çıktım, kendi atımla vakit geçirdim. Ve aradan tam iki yıl geçti, eyer yüzü görmedim, ahır kokusu duymadım.

cfb81275-cd5a-4a71-8e99-4fb13a9ea236

İki büyük korkum var. Birincisi; tekrar âşık olmak, yine bir ata bağlanmak, onu delice sevmek ve ayrılmak zorunda kalmak. İkincisi ise; iki yıldır eyer sırtı görmemiş popomu atın üstünde tutamamak. Bolu’da yaşıyorum ve tayinim buraya çıktığı anda aslında ilk baktığım şeylerden biri en yakın at çiftliğinin nerede olduğuydu ama çiftliğe gitmekten bir o kadar da korktum. İki iş arkadaşımın desteğiyle, “en azından sadece bir bakmalıyım, o çiftlik kokusunu içime çekmeliyim” diyerek Düzce Binef At Çiftliği yollarına koyuldum.

4199c389-345a-4199-87df-f4b236e8fa4f

Ben, iki arkadaşım ve Aleks saat 10.00 gibi çiftliğe vardık. Hiç beklemediğim bir zarafet ve dekorasyon ile karşılaştım. İleride bir çiftlik kursam aynı Binef At Çiftliği gibi olurdu. Daha kapıdan girerken tabelalardan tutun, merdivenlerdeki süs eşyalarına kadar her şey at sevgisi ile düzenlenmiş. Benim için tek sıkıntı çiftlikteki mevcut köpeklerin Aleks ile anlaşamaması oldu. Biraz hırlaşma sonrası Aleks’i sakinleştirmek için biraz mekândan uzaklaştırmak zorunda kaldım. Döndüğümde ise ne kadar harika bir kahvaltı kaçırmış olduğumu gördüm. At binin ya da binmeyin sadece etrafı koklamak için bile Binef At Çiftliği’ne gelmeli ve de kahvaltı yapmalısınız.

3340e080-5311-48c4-a8d0-22b7e897fc24

Kahvaltı sonrasında çim maneje doğru gittik. Burası federe bir kulüp olmadığından manejler maalesef belli standartlarda değil ama belli ki atlara iyi bakılıyor. Onların sadece vakit geçirip serbest dolaşmaları için oldukça büyük bir alan var. Tabii ki her at çiftliğinde olan ve biz binicilerin aslında biraz da anlamsız bulduğu gezinti alanı var. Bu gezinti alanında at binmeyi bilmeseniz bile, birinin yardımı ile at üstünde sadece adeta yürüş yaparak ve at üstünde durmanın ayrıcalığını yaşayarak birkaç güzel fotoğraf karesi elde edebilirsiniz. At ile fotoğraf çektirmek isteyenlerin azalmasını sabırla bekleyerek manej kenarına Aleks ile oturdum. Manej boşaldıktan sonra biraz kararsız, biraz istekli hocanın yanına gittim.

Ve işte yine at sırtındayım! O harika duygu, onun ve benim nefesim beraber sadece… Biraz adeta, biraz süratli, belki bir tur dörtnal… Bana yetti, bindiğim ata teşekkür ettim, korkularımı biraz buruk olsa da yendim. Buruktu çünkü profesyonel kulüplerde gezinti atlarının ne kadar çok yorulduğunu çok iyi bilirim. Sahipli atlar günde bir saat antrenman yapar, siz giderseniz sizle bir saat daha çalışırlar. Ama gezinti yapan kulüp atları sabah eyerlenirler, akşama kadar manejde bir oraya bir buraya yürürler. Belki harcadıkları enerji çok değildir ama daha yaşlıdırlar, sahipli atlardan çıkmadır onlar. Emekliliği hak etmişken aslında eskisinden çok daha fazla çalışırlar. Bu benim hep üzüntü duyarak ve hiçbir şey yapamayarak gözlemlediğim bir durum olmuştur. Hayatın gerçeği aslında… Neyse, güzel vakit geçirdikten sonra Binef At Çiftliği’ne hoşça kal dedik. Saatin aslında çok erken olduğundan bahsediyorduk ki Samandere Şelalesi tabelası çıktı karşımıza. Hazır Düzce’ye kadar gelmişken buraya da gidelim, dedik. Tamam, bakalım ne varmış?

Yaklaşık yarım saat yolculuk sonrası Samandere Şelalesi’ne varıyoruz. Kasım ayında gittiğimiz için hava biraz soğuk ama daha iyi havalarda gidildiğinde piknik yapmak için çok güzel bir alan mevcut. Piknik alanının hemen karşısında ise şelaleler yer alıyor. Giriş çok cüzi bir ücrete tabi. Daha sonradan İstanbul ve Ankara’dan birçok fotoğraf kulübünün sadece bu lokasyona fotoğraf çekmek için geldiğini öğreniyorum. Oysaki biz tesadüfen uğramıştık 🙂

8c6f9fd8-acc2-4dcd-b7a4-5c4e2590736c

Giriş ve çıkış aynı yerden olduğundan rahatlıkla Aleks’in tasmasını açıyorum ve şelalenin her iki yanındaki merdivenlerden zıplaya zıplaya ilerlemesini izliyorum. Her zaman yaptığı gibi kendini sevdirecek birilerini buluyor.

bcb6f77b-4426-4597-be34-6348e8c1a210

Şelalenin etrafı iki yönlü yaklaşık 200-300 metre. Kolay dolaşılabilmesi için yürüyüş yolları yapılmış. Sadece gürül gürül akan suyu dinlemek ve özellikle sonbaharda harika fotoğraflar çekebilmek için kaçırılmaması gereken bir rota olduğunu düşünüyorum.  Karadenizli olduğumdan sanırım su sesi her zaman beni rahatlatmıştır. Akan su sesi ile rahatlayan bedenimin yaydığı enerji Aleks’in sabahki kavgalarını da unutturuyor sanırım. Dili dışarıda merdivenlerden bir yukarı bir aşağı gidiyor. Her fotoğrafa poz veriyor, biraz da bireysel takılıyor. Tasmasız dolaşmanın, her canlının ihtiyacı olan özgürlüğün tadını çıkarıyor. Biz de o sırada ellerimizde fotoğraf makinesi kim daha iyi fotoğraf çeker yarışması yapıyoruz.

b6bf86aa-7360-4e8e-a77a-cf2dd7b1f41d

Her kadraj ayrı bir hikâye, her renk bir ayrı güzel. Film seti gibi bir mekân aslında, en güzel tarafı henüz fazla keşfedilmemiş olması. Keşfedilmemişliğin verdiği doğallığı hala koruyan bir mekân bence. Samandere’den hepimiz ayrı, kafamızda yarattığımız öykülerle ayrılıyoruz. O manzaralara hepimiz kafamızda bambaşka hikâyeler uydurmuşuz; kimisi eski zamanlardan kalma, kimisi yeni yaratılan.

3d5bfbe9-3e69-4101-9272-5f79c2ebbd17

Bolu’ya dönüş yolunda ise Aleks arabada horluyor ve biz geçirdiğimiz güzel günün kritiğini yapıyoruz. Yeni planlar yaparak Bolu – Düzce çevresinin gezilecek diğer yerlerini planlıyoruz kafamızda. Türkiye’nin her yerinin aslında bir cennet olduğunu hatırlayarak.